Co slíbila kůzlátka mamince?

Milé děti, milí rodiče,

Velikonoce jsou za námi a nám opět přišlo pár pozdravů od Vás. Děkujeme:-)

Tentokrát všem dětem pozdrav posílají : Valinka, Rozárka a Filípek.

Rozárka tráví volno v jižních Čechách a učí se jezdit na kole.

Také Filípek už se na všechny moc těší a posílá pár obrázků z dílny a kuchyně :-)

Když se tak dívám, jak Filípek pomáhá mamince s pečením, přemýšlím, co budu zítra zase vařit. Přátelé, máte tip na nějakou dobrotu? Já již vyčerpala všechny svoje možnosti a už nevím co bych :-)

Pojďme si následující týden udělat příspěvek v rámci centra „Domácnost“. Na čem si teď doma pochutnáváte? Vaše příspěvky můžete opět posílat na můj e-mail : vpolaskova@seznam.cz

Až se nám školka zase otevře, mohli bychom si z vašich příspěvků a fotek vyrobit třídní kuchařku, kterou jsme bohužel nestihli dodělat v rámci tématu „Kniha je můj kamarád“.

Když už jsme u knížek, následující týden si můžeme pracovat s příběhem: „O neposlušných kůzlátkách“.

Jak to vlastně začalo? V chaloupce na kraji lesa bydlela koza se svými šesti kůzlátky. Pět bylo bílých a to nejmenší šesté byl černý kozlík.

  • Kolik je šest? Umíš napočítat do šesti?
  • Kůzlátka jsou mláďata od kozy, jak se jmenují mláďata od kravičky, ovečky, slepičky, pejska, prasátka…?

Jednoho dne musela maminka koza odejít na louku na pastvu, a tak kůzlátka napomínala, aby si tiše hrála a nikomu neotvírala.

  • Kam šla koza na pastvu?
  • Víš, co všechno kvete na louce? Co ještě můžeme na louce najít?

(Kytky, hmyz –  pokud děti neví, pomůžeme jim obrázkem)

Kůzlátka slíbila, že budou poslušná, ale jen koza odešla, začala se prát a křičet, až se to do daleka rozléhalo.

  • Stalo se ti někdy, že jsi mamince něco slíbil/a a nedodržel/a to?
  • Co se potom stalo?

V lese žil vlk, a když uslyšel, že kůzlátka zůstala sama doma, běžel k chaloupce a zabouchal na dveře: „Kůzlátka, kůzlátka, otevřete vrátka, já jsem vaše maminka a nesu vám mlíčko!“

  • Z čeho dává koza kůzlatům mlíčko?
  • Od kterých zvířat ještě dostáváme mléko?
  • Na co se mléko používá, které potraviny jsou z něj vyrobeny?
  • Jakou má mléko barvu?
  • Čemu v těle prospívá?

Vlk zamířil ke kováři a nechal si upilovat jazyk z obou stran, aby měl hlas tenký a vysoký.

  • Kdo je kovář? Víš, co takový kovář dělá?
  • Vyzkoušíme si antonyma : tenký –  silný, vysoký – nízký, jemný – hrubý, bílý – černý, tichý – hlasitý

Vlk se sebral a odešel k mlynáři, namočil si packy do mouky, aby je měl bílé a vrátil se k domečku kůzlátek: „Kůzlátka, kůzlátka, otevřete vrátka, já jsem vaše maminka a nesu vám mlíčko!“ a oknem ukázal bílou packu.

  • Víš, jaké máme druhy mouky?
  • Z čeho se mouka dělá a jak?

Dětem můžeme dát rozpoznat jednotlivé druhy mouky (hrubá, hladká, krupice) a mohou zkusit do mouky i kreslit prstem.

Jak příběh dopadl?

Jak by příběh dopadl, kdyby se maminka koza nevrátila?

  • Povídáme si s dětmi o různých situacích a jak se v nich mají děti zachovat (např.: nebavit se s cizími lidmi, rychle vyhledat známého dospělého, nepřibližovat se k cizímu autu, když zastaví….).

Moc se těšíme na vaše fotky a příspěvky.

Vaše paní učitelky Veronika, Lucka a Jana