Draci, dráčci, dráčata

Milí rodiče,

podzimní počasí, spadané listí a silný vítr nás přímo láká k pouštění papírových draků.
V kruhu nás navštívil jeden zatoulaný drak, kterému se stýskalo po kamarádech a přál si je najít, proto mu děti pomohly a kamarády mu všemožně vyrobily. Př: namalovaly je v ateliéru, kde pracovaly dva dny. Barvily, stříhaly, lepily a zdobily ho třásněmi. Děti v dílně byly tak hodné, že nám udělaly ocasy z mašlí z krepového papíru a zkoušely, jak těžké je udělat uzel tak, aby mašle držela. Kreslily dráčky prstem nebo štětcem do písku, poskládaly ho z kostek, puzzle, korálků nebo ho vybarvily. Děti v domácnosti upekly brambory, které oloupaly, nakrájely, poskládaly na pečící papír a ochutily.

Na dracích jsme si ukazovaly emoce pomocí mimiky: smutek, vztek, radost, údiv, spokojenost. Děti měly za úkol přijít na to, proč se draci asi takhle cítí (některému chyběla mašle, jiný neměl ocásek atd..) Děti emoce napodobovaly – vztek a radost jim šly nejlépe :) Určovali jsme kde je vlevo nahoře X vpravo dole X uprostřed apod.
Přečetli jsme si pohádku Míček Flíček a drak Mrak. Děti si udělaly pohodlí, lehly si a poslouchaly, nakonec musely zodpovědět otázky z děje pohádky a přijít na to, co udělal Míček Flíček špatně a jak by to mělo být správně.

Při pobytu venku jsme nejenom běhali a skotačili, ale také jezdili na odrážedlech, koloběžkách, hrabali listí a tvořili z něj hromádky, hledali kaštany nebo dělali obrázky z barevného listí na trávě.

Zítra nás čeká 3. lekce Wattsenglish.

S pozdravem,
Dorotka, Markétka a Jitka