Jak to bylo se spícím pasáčkem a ovečkami

Milí rodiče,

tento týden jsme si povídali o všem, co mohli naši předškoláci vidět a prožít na programu Ovečky. Začalo se pracovat v centrech aktivit. Od pasáčka jsme dostali ovčí vlnu, jelikož nebyla moc čistá a ani nevoněla, museli jsme jí v centru domácnosti vyprat. V knihách a písmenech vznikl plakát. Kreslily se kudrlinky ovečce, jednotažky, malovalo se podle říkanky. V ateliéru ovečku děti dokreslovaly. V manipulačních hrách z vlny motaly kudrlinky, které pak ovečce nalepily. Ohrady vznikly v kostkách, v dílně, ale i v písku. Stavělo se, stříhalo, lepilo, zapichovalo…V pokusech si děti vyzkoušely výrobu plstěné kuličky. Písnička s pohybem, pásla ovečky, se zpívala v hudbě. Nechyběla hra na ovečky se zvonečkem, kde děti musely zapojit nejen pohyb, ale i sluch. Při jednotlivých činnostech děti hledají správná řešení, domlouvají se, komunikují s ostatními, dokážou se ve skupině prosadit, ale i podřídit. Zpřesňují si početní představy, osvojují si poznatky, které předcházejí psaní. Posilují si jemnou a hrubou motoriku. Učí se být spolu.

Velkým zážitkem bylo živé zvířátko. Marek nám přinesl ukázat svého Ferdu. Odpovídal nám na naše otázky. Kdo se o morče stará, co jí, jak ho učí skákat…Děkujeme.

Hezký víkend, snad ještě plný sluníčka Saša, Jana a Lenka