Legrace s mláďaty

Milí rodiče, milé Kočičky,

moc děkujeme za sdílení fotografií, básniček, výtvorů i námětů pro další činnosti. Jsme rády, že jste se zapojili do domácích úkolů. Díky vám je dnešní příspěvěk veselý a barevný a můžete tak být blíž svým kamarádům.
A co dělali vaši kamarádi ve sváteční pondělí?

Páťa si koledu užil na chatě u hradu Bubnu: Ben, ben, ben, blechy ven a vajíčka do košíčka sem. K obědu měl smažený řízek.

Matýsek sbíral na zahradě vajíčka, co poztrácel zajíček.

Evžen by se s vámi také rád podělil o to, co v týdnu zažil. Snažil se každý den dělat něco nového, maloval, upekl bábovku, každý den chodil na procházky, cvičil s tátou, jezdil na kole. Už se mu po kamarádech stýská.  

Danielka s bráškou vykoledovali v pondělí dobroty touto říkankou:
Hody hody doprovody, já jsem malý zajíček,
utíkal jsem podle vody, nesl pytlík vajíček.
Potkala mě koroptička, chtěla jedno zelené,
že mi dá lán jetelíčka a já řekl né, né, né.
Za potůčkem na dvorečku já mám strýčka králíčka,
tomu nosím každým rokem malovaná vajíčka.
K obědu pak měli pečenou kuřecí kapsu plněnou špenátem a mozzarellou a hranolky.

Mareček v neděli ještě pomohl obarvit vajíčka a k pondělnímu obědu měl nádivku a kuře na rozmarýnu s bramborem.

Míša letos prožila Velikonoce neobvykle. Když nemohla na tradiční velikonoční koledování s kamarády z venkova, vyrazila dopoledne s rodiči na cyklovýlet do lesa. Cestou zachránili slepýše, překonali pár spadlých stromů a nakonec šťastně dojeli do cíle. Doma (nejen) na Míšu čekala velikonoční výplata.

Vici se naučil koledu pro kluky (v předchozím příspěvku) a v pondělí odjel za dědou a babičkou na chalupu. S bráškou vykoledovali spoustu sladkostí a dokonce i hračku. K obědu si pochutnal na buřtech a uzených kuřecích stehnech :-) Vici je na poslední fotce před dědovým stádem oveček. Chtěl nějakou vyfotit zblízka, ale vždy mu je odehnal pes :-)

Evička zdobila vajíčka navlékáním košilek a mramorováním. Na slavnostní oběd měla řízek s bramborovým salátem a zmrzlinu jako dezert. Tu Evička prý miluje. U Evičky byla v pondělí trochu jiná tradice. Evičku s maminkou, táta s Adámkem (bráškou) pouze polili vodou (slovenská tradice – na středním Slovensku se polévá vodou i „šibe“ pomlázkou) a byla i pomlázka. Za odměnu dostali krásná vajíčka. V týdnu navštívila Evička Mariánský pramen v Malé Chuchli. Také maluje, kreslí a tvoří obrázky ze zažehlovacích korálků.

A teď už milé Kočičky určitě netrpělivě čekáte na další úkol:-) Ještě zůstaneme u jara, navážeme na velikonoční období a přesuneme se k tématu mláďátek. Nejdříve si doma procvičte, co všechno víte o mláďatech. Pomůže vám k tomu následující pracovní list. Na jaká mláďata si ještě vzpomenete? Kde bydlí? Čím se živí? Jak se jmenuje tatínek jednotlivých mláďat?

Po pečlivém prozkoumání a dokončení úvodního pracovního listu si vyberte alespoň jedno z následujících center aktivit. Vybraly jsme pro vás hned pět center souvisejících s tématem. Fotografii činností z centra aktivit nám, prosíme, pošlete opět na horka@mskurandove.cz
do 23. dubna.

KNIHY A PÍSMENA – v tomto centru si, prosíme, vytiskněte list a vybarvěte obrázek podle čísel. Děti si tak procvičí zrakového vnímání – uvědomování si části a celku, rozlišení detailu, zejména diferenciaci (rozlišování), schopnost koncentrace na úkol, názvosloví, barvy, správné držení pastelky.

ATELIÉR – v ateliéru můžete vytvořit jakékoli mládě dle své fantazie, má to však jeden háček, začněte otiskem dlaně nebo chodidla a zbytek po zaschnutí domalujte. Základem nemusí být pouze vodové a akrylové barvy, lze použít i uhel nebo křída. Děti si v tomto úkolu procvičí smyslové vnímání (zrakové, hmatové, vnímání těla), představivost (pravo-levá orientace), vnímání materiálů a technik, úchop štětce/tužky.

DÍLNA – tato aktivita by se mohla líbit mladším dětem. Cílem je vytvořit mládě dle vlastní fantazie, potřebujete balonek, gumičku, provázek, nůžky, fixy. Děti si procvičí psychomotorické vlastnosti, netradiční práci s materiálem, vnímání materiálů a zkoumání jejich vlastností, zapojí smyslové vnímání, fantazii a podpoříte tak jejich tvůrčí schopnosti.

POKUSY A OBJEVY – s krepový papírem a lepenkou si můžete užít spoustu legrace. Můžete vytvořit dobrodružnou cestu a stát se kuřetem, které ji musí zdolat v co nejkratším čase, aniž by jednotlivé části cesty porušilo. Poměř si čas s maminkou nebo tatínkem, kdo bude rychlejší? Děti pomocí této hry rozvíjejí fyzickou a psychickou zdatnost, emocionální stabilitu, lokomoční dovednosti, vytrvalost, obratnost, apod. Dále vede k uvědomování si vlastního tělo a vytváří pozitivní vztah k pohybu samotnému. Navíc zde podporuje představivost a jemnou motoriku.

DRAMATIKAvytvoření loutky/kulisy. Potřebujete papír nebo barevný papír, lepidlo, nůžky, pastelky. S loutkou vymyslete příběh o hříbátku. Dítě rozvíjí představivost, tvůrčí schopnosti, jemnou motoriku, správný úchop pastelky, stříhání, smyslové vnímání – zrakové, hmatové, dále schopnost pracovat s příběhem, časovou orientaci, zopakuje si barvy apod.

Teď už jen vybrat centrum a s chutí do práce, to bude legrace!
Moc se těšíme na vaše výrobky z center aktivit a ještě dodatečně přejeme Evženovi všechno nejlepší k narozeninám!

Mějte se sluníčkově:-)
Vaše KOČIČKY