Moje milá maminko, pousměj se malinko!

Milí rodiče, milé Kočičky,

druhou květnovou neděli se slaví Den matek a svátek mají všechny maminky a tak je jasné, kterému tématu se v dnešním příspěvku budeme věnovat. V naší školce je zvykem oslavit svátek maminek společně. Každý rok se ve školce sejdeme, obvykle maminkám zazpíváme písničku, předáme drobný dáreček nebo kytičku, kterou jsme si v centrech s dětmi vytvořili a pak tvoříme s maminkami nějaké přáníčko, povídáme si a ochutnáváme dobroty. Tento rok se bohužel této tradice nedočkáme a tak si alespoň můžete na toto téma tvořit doma:-)

Nejdříve se zaměříme na práci s textem v krátkém příběhu o Aniččce. Přečtěte si text a podívejte se na obrázek. V souvislosti s tématem rodiny děti odpovědí na následující otázky: Kdo je členem tvé rodiny? Jak se členové jmenují? Kde bydlíš? Řekni celou adresu.

Dále si můžete procvičit znalosti o vaší rodině v následujícím pracovním listu. Děti si zopakují rozkládání slov na slabiky, vnímání reprodukci rytmu, zrakové vnímání – rozlišování detailu, orientace v ploše.
Druhý pracovní list si vytiskněte a domalujte členům rodiny obličeje dle zadání jednotlivých emocí. Kterům členům rodiny emoce patří?

A teď už se můžeme pustit do center, kterých je tento týden hned šest. Aktivity v domácnosti, ateliéru a dílně doporučujeme stihnout do neděle ke Dni matek, ostatní centra kdykoli později. Fotografie nám můžete posílat na horka@mskurandove.cz do 15. května. Děkujeme.

Domácnostudělejte mamince radost a vyrobte pro ni s tatínkem ovocný dort. Dobrou chuť! Děti tak zapojí svou fantazii při dekorování i jemnou mototriku při skládání piškotů, krájení ovoce. Učí se správné časové posloupnosti při postupu receptu a zapojují smyslové vnímání (především čichové, zrakové, chuťové).

Ateliér – přání pro maminku. Na tvoření můžeš použít třeba ořezky z pastelky. Děti zapojí především svou představivost, jemnou motoriku, a zrakové vnímání.

Dílna – podobizna maminky. Na obrázek maminky potřebuješ nějaký časopis nebo ubrousek s květy a motýlky, beruškami atd. Nejdříve si na čtvrtku nakresli tvář maminky. Pozor, ať nevynecháš žádné bílé místo, potom místo vlasů nalep vystřižené květy. Nezapomeň vyzdobit okraj čtvrtky/tácku, aby byl obrázek co nejhezčí. Můžeš použít kamínky, třpitky a další dekorativní materiál. Děti zde využijí svou kreativitu, které se meze nekladou, jemnou motoriku a práci s různorodým materiálem.

Knihy a písmena – logopedické cvičení. Mladší děti mohou vymýšlet jednoduché věty, předškoláci složitější. Děti cvičením rozvíjí sluchové vnímání, slovní zásobu, správnou motoriku mluvidel, artikulaci, představivost.

Dramatika – vyrávění z jarní louky. Louka na jaře je plná hmyzu, živočichů, květin a bylinek. Prohlédni si obrázek a vyprávěj, co se děje na louce. Odkud se vzala laň? Kde má rodinu? Kolik vidíš včelek? Co hledají? Kde nevchal zajíček kamarády? Dokážeš pojmenovat rostliny na obrázku? Tento úkol by měl v dětech podpořit zájem o zkoumání a objevování okolního světa, probudit lásku, respekt k přírodě, pozitivní vztahu k přírodě a osvojování slovní zásoby potřebné k popisování a objasňování přírodních jevů, dále rozvíjí představivost a chuť přemýšlet.

Hudba – písnička o ptáčkovi a květince. Pojďme si zazpívat skvělou písničku na procvičení výslovnosti hlásek č, š a ž na melodii známé písně Když jsem husy pásala. Zkus najít v encyklopedii, jak vypadá ptáček čížeček. O jakém žlutém kvítečku se v písni zpívá? Vymysli to.

A teď už se určitě těšíte na své kamarády… Jak si poradili s úkoly?

Matýsek našel na zahradě bílý šeřík. Když si k němu Maty přivoněl, cítil krásnou vůni a také pyl od včeliček. Menší, než jeho paleček, je prý mravenec a s pomocí maminky vyrobil včelku a vosu:)

Danielka byla z úkolů nadšená. Májovou básničku už zvládá sama na jedničku. Vyrobila si včeličku, kousek od domu objevila šeřík. Zrovna nebylo moc teplo a sluníčko, tak asi i včeličky zůstaly doma. Vůně šeříku jí připomínala ovocnou musli tyčinku. Na výletě se usadila na kraj louky a poslouchala koncert cvrčků. Říkala, že to je pěkný randál:-) Zvířátka menší než palec byli uběhaní mravenci a různí brouci. Také se Dáňa potkala s jednou roztomilou nutrií u Sázavy. Danielka namalovala ovoce a zeleninu, kterou má ráda, vybrala ingredience na polévku a pomáhala ji uvařit.

Mareček při procházce o víkendu našel keře šeříku, voněly prý sladce a když se venku houpal na houpačce, tak slyšel čmeláka, hodně bzučel. Počasí tento týden moc hezké nebylo, tak Mára místo kamínků venku doma zvedal kuličky a dával je do mističky a zvířátko, které je menší než palec, je prý mravenec. Mareček uvařil s maminkou zeleninovou polévku, na obrázku našel 5 rozdílů a nakreslil oblíbené jablko a okurku. Mareček také vytvořil včelky, které zapíchl do květináče.

Matysek také posílá report z tohoto týdne. Vytvořil zápich do květináče, kam vysadil i kyticky. Největší zábava pro Matýska byla prý hledání nesmyslů a rozdílů, kde mu asistoval i mladší bráška:-)

Vicouček se snažil splnit všechny úkoly. Venku byla zima, tak zaimprovizoval a tak si doma místo klacíku a běhání vymyslel náhradní plán (na fotce). Také se šel podívat ke školce na nově natřená vrata:-).

Míša také posílá šeříkový pozdrav! Zatím nemá u babičky šeřík plně rozvitý, ale už začíná pomalu vonět, o víkendu snad zavoní naplno!

Pavlík také splnil některé domácí úkoly spolu s maminkou. Moc ho to bavilo. Každý den jezdil na kole, je to jeho oblíbený sport. 

Mějte se sluníčkově a těšíme se na vaše další výtvory a dojmy:-)

Vaše Kočičky