Milé Veverky,
Velikonoce byly hodně o vajíčkách. Všichni již určitě víte, kdo nám vajíčka dává. Jak se říká mamince, tatínkovi i jejich děťátku. Pro tento týden budeme tedy pracovat s pohádkou O kohoutkovi a slepičce. Mám pro vás několik úkolů.
- Úkol – četba pohádky. Maminky, tatínci přečtěte prosím dětem tuto pohádku, cílem je seznámení s pohádkou, rozvoj sluchové percepce a sebeovládání
- Práce s textem. Děti pracují s porozuměním textu. Zkuste si s dětmi popovídat o tom:
- Co dělá švadlena?
- Co dělá švec?
Co dělá sladovník?
Kam šli slepička a kohoutek?
- Co je to obora?
- Co je to mláto?
Skládání slepičky a kohoutka z papíru. Při tomto úkolu rozvíjíme u dětí předmatematické dovednosti (geometrické tvary, počet…), rozvíjíme jemnou motoriku a fantazii.
Příprava na činnost – obdélník versus čtverec: papír A4 upravit na čtverec.
Skládáme slepičku, a kdo chce, tak klidně i kohoutka.
- Černobílé obrázky ke stažení
Materiál k pohádce: Pokud máte možnost a chcete si pro děti vytisknout obrázky k pohádce O slepičce a kohoutkovi.
- Skládání logické a časové posloupnosti příběhu
Dětem prosím znovu přečtěte pohádku, pak ať si obrázky prohlédnou a pokusí se je seřadit tak, jak by měly jít obrázky po sobě.
- Vložení podbarvených obrázků, aby je mohly děti řadit
- Aktivita s deseti piškoty – počítání předmětů, přiřazování
Co znamená rozdělit se? Co znamená rozdělit na polovinu? Počítání do deseti, přiřazování, rovnost.
K této aktivitě potřebujete deset piškotů (nebo něčeho jiného s čím se dobře manipuluje a máte to doma 10 x) Vymyslíte odpověď, jak rozdělit 5 piškotů.
Video: https://youtu.be/3qZ1XHr1i0c
- Otázky k pohádce O kohoutkovi a slepičce
Jak děti porozuměly příběhu, rozvoj kritického myšlení, rozvoj paměti, počet, časoprostorové pojmy.
1. Kolik zvířátek v pohádce vystupuje? Počítej, můžeš je vyjmenovat.
2. Jaká povolání, jací lidé se v pohádce objevují?
3. Ke komu šla slepička k prvnímu?
4. Kdo slepičce pomohl a nic za to nechtěl?
5. Kdo asi ještě žil na dvorku se slepičkou a kohoutkem?
Odpovědi: 1. čtyři zvířátka slepička, kohoutek, kravička a prasátko
2. švadlena, švec, sladovník
3. ke studánce pro vodu
4. nebe, nebíčko
5. kravička, prasátko….
Tento týden je v duchu spolupráce s paní učitelkou Zuzkou, s kterou jsem zapojena do kolegiální podpory Hmat. Ať se Vám tvoření daří a líbí. Budeme rády, když své vypracování a plnění budete opět sdílet (tento týden ještě Saše).
S pozdravem Saša, Míša a Lenka