Zelený týden

Milí rodiče,

oblékli jsme již třetí barevné tričko, tentokrát zelené. Zaměřili se na přírodu, hlavně na kytičky a trochu na stromy a keře. Nejprve jsme vymýšleli, co všechno může být zelené. Nápadů bylo hodně, ale my jsme zůstali u flóry. Děti se zamýšlely nad tím, proč nám tu všechno roste, jak by země vypadala bez jediného stébla trávy a co by to mělo za následek.
Prohlédli jsme si jarní květiny a snažili se je zapamatovat. Sedmikráska, bledule, sněženka i zlatý déšť dostali hned jméno, ale takový tulipán, narcis a maceška si na ně museli počkat. Při skupinové práci děti vybíraly víčka a skládaly je do tvaru kytiček, které je nejvíce zaujaly.
Vymýšlely jaké máme ovocné stromy, co roste na keřích a jaký je mezi keřem a stromem rozdíl.
Zpívali jsme písničku travička zelená. Naučili jsme se jarní básničku, zahráli si Kimovy hry, kdy jsme přemýšleli, jaký předmět se nám ztratil pod šátkem. Zahráli jsme si na včelky  – každá včelka létá při písničce. Jakmile hudbu neslyší, musí najít květinu a na koho nezbude, odlétá míchat med do úlu. Protáhli se při písničce hlava, ramena, kolena, palce v rychlosti od 1-16.
Jelikož jsme chtěli přivolat jaro, teplo, listy i pupeny, předběhli jsme přírodu a nechali to ve školce rozkvést o trochu dříve. Děti v ateliéru malovaly vodovými barvami louku, kam tiskaly kytky, v manipulačních hrách trénovaly ohýbání papíru, stříhání a lepení. Vzniklo nám i pár keřů a stromů na koberci z víček a kostiček. Dál vymodelovaly ovocný sad, v pokusech zkoušely ve vodě plující  párátko přilákat k ponořené kostce cukru. Viděli jsme divadlo o žížale, houbě a květině (CD Pohádky tety Bedly). Za odměnu po té velké práci jsme v domácnosti uvařili čokoládový puding i s piškoty a opravdu si pochutnali.

Zítra se těšíme na angličtinu.

S pozdravem, Dorotka, Markétka a Jitka