Zima čaruje, aneb ,,distanční“ výuka nejen pro předškoláky

Milí rodiče a předškoláci,
připravili jsme si pro vás několik tipů jak smysluplně využít čas strávený s vašimi předškoláky. Aktivity se vztahují k tématu zimy. S jejich dopomocí se předškoláci průběžně připravují k zápisu do ZŠ. Aktivity vycházejí z portfolia předškoláka a zahrnují soubor dovedností, které by měly děti znát a vědět před nástupem do ZŠ.

Dnes bychom Vám chtěli nabídnout činnosti z oblasti poznávací, motorické a zrakové.

Grafomotorika
Zkuste si uvolnit ruku při kreslení sněhuláka. Nejprve nakreslete koule ve vzduchu, poté přejděte na co možná největší formát papíru. Nezvedejte rameno, loket, nevytáčejte zápěstí. Dbejte na správný úchop viz. fotogalerie.

Senzomotorika
Dokážeš předvést, co se zpívá v písničce? Podpoříte tak i svoji fantazii, pohybové dovednosti, rytmizaci.

Oromotorika
Dokážeš se usmát, zamračit, nadzvednout obočí, pohybovat jazykem od jednoho ke druhému, jazykem si olíznout rty, nafouknout obě tváře, předvést čertíka a poslat pusinku?

Jemná motorika
Můžeš vytrhávat sněhové vločky z papíru nebo se pokusit vymodelovat sněhuláka.

Myšlení – vztahy – porovnávání – protiklady
Řekni, co je opakem slov:
malý sněhulák – velký sněhulák
hodně sněhu –
tlustý sněhulák –
teplo –
teplý –
levá –
plný –
Důležité je dbát na udržení pozornosti a dokončení započaté činnosti.

Vím co znamená / vím k čemu slouží
Sněhová vločka, sáně, jinovatka, náledí, mlha, led, brusle, běžky, šála a čepice, sýkorka, krmítko, …
Porozumění a pochopení významu slov, zaměříme se na vyjadřování se v celých větách a na srozumitelnou výslovnost.

Paměťová hra
,,Jdu ven a vezmu si s sebou…“
Zapamatuj si co nejvíce slov. Dokážeš je doma najít?
ČEPICE, RUKAVICE, SVAČINA, SÁNĚ, BUNDU, BONBÓNY, MAMINKU, BRÁCHU, LOPATU, KAMARÁDA, JELENÍ LŮJ,
Další slova můžete vymýšlet společně se sourozenci a rodiči.
Dbejte na správnou posloupnost, srozumitelnou výslovnost, rozvoj paměti.

Orientace na ploše a v prostoru
Povídej, kdo nebo co je – nahoře, dole, vlevo, vpravo, uprostřed, mezi, pod, nad, vedle, první, poslední, nejblíž, nejdál, blízko, daleko, …

S obrázkem můžete pracovat i nadále.
Procvičovat stříhání a lepení (puzzle), určovat matematické pojmy (počet), porovnávat odstíny barev (tmavá, světlá, tmavší, světlejší), určit tvar předmětů (kulatý, špičatý, hranatý), řadit dle velikosti, porovnávat (malý, menší, nejmenší) a samozřejmě vyprávět, co se na obrázku děje.

Smyslové vnímání
Můžete si s rodiči udělat pokus:-)
Vložte sáček s vodou do mrazničky a druhý do venkovního prostoru. Co se stane se sáčky? Za jakou dobu pozorujete změnu? Zkoumejte vlastnosti ledu, sněhu, vody. Povídejte si o různém skupenství vody.

Děkujeme za podporu v tomto i následujícím týdnu. Snad trochu zpříjemníme vaše chvíle s dětmi. V příští týdnu se můžete těšit na další nabídku aktivit. Zpětnou vazbu můžete zasílat svým paním učitelkám na e-mail ve formátu ,,příjmení@mskurandove.cz“ (každá paní učitelka má vlastní e-mail dle svého příjmení).

S přáním hezkého týdne
Tým MŠ Kurandové