Zvířátka na statku

Milí rodiče,
po Velikonocích jsme se přesunuli k zvířátkům na statku. Děti nám samy řekly, co to farma je a která zvířátka tam žijí. Rozdělili jsme je do chlívků vždy po trojicích a snažili se pojmenovat členy rodiny u prasat, koní, koz, krav, ovcí, slepic, kachen, psů a koček. Byla to náročná práce, ale nakonec jsme všechny pojmenovali. Opakování je matkou moudrosti, takže v průběhu celého týdne toto přeříkávaly. Někteří v tom mají stále zmatek, proto můžete doma navázat a trochu to dětem urovnat, dokud je to čerstvě v paměti :)
Děti počítaly, určovaly více x méně, hodně x málo, větší x menší a pojmenovávaly geometrické tvary i barvy.
Středeční den probíhal bez nejstarších dětí, které byly v divadle a my zbylí jsme si udělali herní dopoledne bez centrování. Zkusili jsme svůj postřeh, hmat a paměť při Kimových hrách. Zahráli si oblíbené pohybovky jako je Pešek nebo Včeličky, zvládli jsme logochvilku, vymýšlení slov na určitá písmena i skupinovou práci při níž skládaly nastříhané obrázky zvířat.
V dalším z komunitních kruhů děti říkaly, proč tato zvířata chováme a třídily kdo je na maso, mazlení či práci, kdo nám dá mléko, peří, vejce, vlnu atd.
V CA stavěly farmy a statky s výběhy, vystřihovaly a lepily chybějící části do obrázku, pracovaly s papírem a ohýbaly ho tak, aby vyšel pejsek nebo kočička, pracovaly v písku a zahrály si pohádku Boudo budko, kdo v tobě přebývá?.

Dnešním dnem jsme začali další lekci v angličtině – oblečení.

Informace o pátečním spojování tříd na spaní
Jelikož p.uč. Vendulka opustila školku bylo potřeba přizpůsobit provoz tříd. Od dnešního dne bude každý pátek spojená třída Kočiček a Veverek již po obědě do jedné z tříd (podle toho, kde spí více dětí). To přináší změny i pro děti, které je nemusejí dobře přijímat. Promyslete sami, jak vaše dítě snáší velkou skupinu dětí, změny, přesuny do jiných tříd či jemu neznámou paní učitelku a jestli nemáte možnost odvádět dítě po obědě.

Děkujeme
Dorotka a Markétka