Ten dělá to a ten zas tohle

Mílí rodiče a milé žabičky,

tento týden byl zaměřen na povolání lidí. V ranním kruhu jsme si řadu z nich ukázali na obrázcích a podrobněji si o nich povídali. Například jaké pomůcky kdo ke které profesi potřebuje, jaké jsou výsledky jejich práce. Také jsme se ptali dětí, jaké povolání mají jejich rodiče? Odpovědi byly někdy legrační – mamka dělá ovoce, táta má počítač, mamka jezdí autem sem tam, táťka prostě pracuje 😁.

V pondělí byl hrací den a děti si zvolily připravená centra. Zahrály si na stavitele domů, kadeřnici, kuchaře, prodavače i malíře. Děti se u toho velice bavily, ale zároveň zadané úkoly plnily svědomitě. Procvičovaly si matematické představy, různé pojmy, uvolňovaly ruku pomocí grafomotorických cvičení či rozvíjely sluchovou paměť.

Úterý bylo věnováno povolání ŠVADLENA. Přinesli jsme dětem ukázat pomůcky, které švadlena potřebuje ke své práci: malé kapesní šitíčko, jehly, špendlíky, nitě, nůžky, knoflíky různých velikostí, krejčovský metr , barevné látky, krejčovskou křídu, i jak vypadá látkový zip, než se přišije k oblečení. Z toho byly děti unešené, protože tak ho ještě neviděly. Všechny si vyzkoušely zapínání zipu. V této sebeobslužné činnosti se natolik zdokonalily, že od té doby už tolik nepotřebovaly naši pomoc při zapínání bund na vycházku. 😊.

Ve středu nás navštívil pan fotograf, který fotil jednotlivé třídy. Děti byly parádně oblečené, všem to moc slušelo a s panem fotografem spolupracovaly. Na jeho radu vytvářely různé pozice, mnohdy velice legrační. Na fotky se již velice těšíme.

Čtvrtek byl o povolání CUKRÁŘE A PEKAŘE. U těchto profesí byla zdůrazněna jejich rozdílnost, že pekař peče chléb a pečivo a cukrář zase sladké dorty, zákusky či koláče. K tomu jsme zvolili pohádku JAK PEJSEK S KOČIČKOU PEKLI DORT.

A co centra:

Domácnost – pečení domácích křupavých rohlíčků, po kterých se jen zaprášilo.

Ateliér – vystřihování oblečení z látek, lepení a dokreslování těla. Vytvoření třípatrového dortu z papíru a jeho ozdobení.

Kostky – stavění domu z velkých kostek a třídění knoflíků podle velikosti.

Písek a voda – sestavení bábovky či dortu a jejich zdobení netradičními materiály.

Hudba – zpívání písní Pekař peče housky a Kalamajka.

Knihy a písmena – spojování profesí v pracovních listech a prohlížení knížek věnovaných povoláním. Stavění puzzlí.

Dílna – vytvoření koláče z kulatého dřeva, zatloukávání látek hřebíky.

Manipulační hry – modelování písmenek podle předlohy. Vytvoření velikého knoflíku a provlékání bavlnky. Hraní pexesa.

Při pátečním tělocviku jsme si nejdříve protáhli celé tělo. Pak nám děti pomohly vytvořit závodní dráhu a hrály si na nejrychlejšího číšníka. Dále pomocí pantomimy předváděly různá povolání. Didaktickou hrou “čelovka” (na čele jsou připevněny obrázky povolání) si zase rozvíjely řečové schopnosti. Procvičení sluchové paměti proběhlo hrou ,,Míchám, míchám těsto a co do něj přidám”. Na závěr byla zařazena hra na ” Sochy”.

Určitě vám děti o zážitcích tohoto týdne povyprávějí více a my vám přejeme krásný víkend.

S pozdravem

Lucka, Iveta a Lenka