Já už vím, proč se říká Zemi ,,Modrá planeta”

Ahoj Veverky,
tento týden jsme navázali na téma z planetária. Hlavní myšlenkou celého týdne bylo zjistit, proč se Zemi říká modrá planeta. Někteří z vás věděli odpověď hned, ostatní museli vše prozkoumat, zjistit, postavit, osahat nebo se jen zaposlouchat do pohádek a příběhu.
Při pondělní procházce jsme si to namířili podle mapy do Prokopského údolí. Hlavním cílem bylo dojít na místo vyznačené na mapě a najít nějakou vodní plochu. A povedlo se. Pomocí pipety jsme dokázali nasbírat vodu z potoka. Při návratu jsme ji pozorovali lupou, porovnávali s vodou z kohoutku a s dešťovou vodou. Až ve čtvrtek jsme dokázali doplnit ostatní odměrky a to díky kalužím a rozpuštěnému sněhu.

V ranním kruhu se rozebíraly otázky typu kde se bere voda, pro koho je voda důležitá, jak se voda dá uchovat, co je to koloběh vody a jak funguje a v neposlední řadě i otázka JAK VODU CHRÁNIT. Vyprávěli jsme si příběh o vyschlém jezeře a smutných rybách. Stavěli jsme jezero, moře, řeku i oceán. Zaposlouchali jsme se i do části skladby o Vltavě. Odpovědi na otázky jsme našli v průběhu celého týdne v různých CA.

Posíláme k inspiraci aktivity, které děti za uplynulý týden vyzkoušely. Program Začít spolu se realizuje v centerch aktivit a tak si děti volí činnost dle vlastního zájmu. Stává se, že děti by chtěly být v několika centrech současně. I z tohoto důvodu přeposíláme inspiraci vám, aby bylo možné si ve volném čase činnosti vyzkoušet doma.

  • příprava limonády z čerstvého ovoce
  • praní a věšení prádla
  • zapíjení barev do mokrého papíru – rozprašovač, vodovky
  • otisk bublinkové fólie
  • most z kostek
  • studna na vodu z kartonových krabic
  • bazén z lega s opravdovou vodou
  • foukání brčkem do obarvené vody s pěnou do koupele, malování pěnou
  • nápodoba tekoucí vody – šátek, hudba různé dynamiky, hlasitosti, rytmu
  • písničky o vodě – zpěv, hra na nástroje – buben, láhev s vodou, rolničky, dřívka
  • vyhledávání informací a zajímavostí v knihovně
  • grafomotorika – vlnky, kruhy
  • lodičky z papíru
  • čištění studánky – čočka a pinzeta
  • hra rybolov
  • pokusy a objevy
    • pára zachycená na poklici, sáčku, papírovém kapesníku
    • voda z různých zdrojů
    • obarvení vody – cibule, zelí, kurkuma
    • teplota vody – práce s teploměrem

Děkujeme všem tatínkům, strýčkům a dědečkům za účast na bojovce. Dle ohlasů se všem Den s tatínky moc líbil a společný čas si všichni užili.

Přejeme klidný víkend a v pondělí se můžete těšit na dopolední procházku. Vyrážíme opět hned po svačině.

Míša, Saša, Lenka a Lenka