,,Draku, ty jsi vážně drak?”

,,Hudry hudry je to tak.”
,,A máš zuby dračí?”
,,Mám dva a to mi stačí.”
,,A co s těmi zuby jíš?”
,,Princezen mám plnou spíž.”
,,I ty lháři, každý to ví, že jsi jenom papírový.”

Ahoj Veverky, dostáli jsme svému slibu a s dětmi se věnovali celý týden drakům. Ale prozatím jenom těm papírovým. Ti pohádkoví, co mají rádi princeznu k obědu, nás čekají v příštím týdnu. O víkendu můžete přečíst, vyprávět, seznámit se s pohádkou, ve které vystupuje drak. Berte to třeba jako domácí úkol. Ostatně dovednostem k přípravě do školy jsme se věnovali v průběhu celého týdne. Ale od začátku.

V pondělí jsme naposledy navštívili solnou jeskyni. Děti nakreslily na památku obrázek. Emilka předala dárek společně s poděkováním. Ze solničky si děti i paní učitelky odnesly malý dárek. Pro vás máme vyúčtování zbylých peněz.

V úterý se společnými silami postavilo cosi. Společně jsme museli uhádnout, co by to mohlo být. Postupně jsme přidávali a domýšleli. DRAK se objevil až v závěru. Učili jsme se trpělivosti, vytrvalosti, pozornosti, jazykovým dovednostem. Určovali jsme délku, velikost, tloušťku, barvu. Napodobovali jsme různé mimické výrazy. Zapojili i oromotoriku a hádali, co asi drak říká za písmenko. Centra aktivit prozkoumala, jak umíme pracovat s lepidlem, nůžkami, ve které ruce a jakým způsobem držíme pastelky. Procvičili jsme prsty, lokty i ramena.
Společně s drakem jsme zdokonalovali pohybové schopnosti a dovednosti v oblasti hrubé motoriky. Zjistili jsme, že dokážeme zvládat pracovní úkony, včetně sebeobsluhy. Děti poznávaly samy sebe, získávaly sebevědomí při zvládnutí úkolu a pozitivním sebehodnocením a posilovaly tak zájem, zvídavost a radost z objevování. Výrobky najdete na nástěnce, ve třídě i ve fotogalerii.
Jediným nesplněným cílem tohoto týdne bylo pouštění draka. Nechte děti přemýšlet, proč jsme nemohli draka vypustit až do oblak. (Víme, že drak létá díky větru.)

Přejeme všem hezký víkend.
Míša, Saša, Lenka a Lenka